luni, 4 ianuarie 2010

Anais Nin

"Trăiesc într-un fel de cuptor de sentimente, iubiri, dorinţe, invenţii, creaţii, activităţi şi reverii. Nu-mi pot descrie viaţa în fapte pentru că extazul nu rezidă în fapte, în ce se întâmplă sau în ce fac, ci în ce se stârneşte în mine şi ce se naşte din toate astea."

"Dispretuiesc proportiile, masurile, tempo-ul lumii obisnuite. Refuz sa traiesc in lumea obisnuita ca o femeie obisnuita. Sa ma implic in relatii obisnuite. Vreau extaz. Eu traiesc in lumea proprie. Nu ma voi conforma lumii. Ma conformez doar mie insami."

"Eu sunt femeia care oferă iluzie, care primeşte imaginaţia bărbatului. O situaţie pe care târfa o invidiază... Târfa domneşte în realitate."

"Duşmanul iubirii nu e niciodată în exteriorul nostru, nu e un bărbat sau o femeie, e chiar ceea ce ne lipseşte în noi înşine.

"Nu vedem lucrurile aşa cum sunt, ci cum suntem noi."

"Dacă n-aş avea sentimente, aş putea deveni cea mai inteligentă femeie de pe pământ."

Şi ce-i face lui Henry? Îl umileşte, îl înfometează, îi distruge sănătatea, îl chinuie – şi el înfloreşte; el îşi scrie cartea.

Pentru tine şi pentru mine, momentul suprem, bucuria cea mai intensă nu este atunci când mintea noastră domină, ci atunci când ne pierdem minţile, iar noi doi ni le pierdem în acelaşi fel, prin dragoste.

L-am cunoscut (...) am văzut un bărbat care îmi plăcea. (..) este flamboiant, viril, animalic, magnific. E un bărbat pe care viaţa îl îmbată. E ca mine. Are un chip interesant cu accente puternice date de ochii negri, părul negru, pielea măslinie, gura şi nările senzuale, un profil frumos. Arată ca un spaniol... Pare sensibil, uşor de rănit..

Bărbaţilor: eliberaţi femeia şi ea vi se va dărui întru totul.

Eu ştiu să dau sens gândurilor lui vagi. El le dezvoltă pe ale mele. Îl aprind. El mă face să curg.



Anais Nin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu